BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 26 November 2008

Hujan

Hari ini 26hb nov 08...setelah hampir 6 bulan aku dan kawan-kawan berada di dubai...untuk sekelian kalinya...dengan keadaan jakunnya...teramat lah teruja...bila tak semena-mena tepat pukul 9.15 malam...hujan turun di dubai berserta kilat dan guruh...kami disini tanpa disedari terasa amat gembira sekali...maklum lah dah hampir 6 bulan tak tengok hujan...rupa hujan pun dah seakan-akan lupa dari ingatan...melampau ni....

Hujan batu di tempat sendiri..Hujan Emas di Dubai....
lagi baik hujan di tempat sendiri...tapi bila tempat yang aku berada sekarang ni...al maklum la...gurun...maner sangka hujan leh turun...ini lah keajaiban dari penciptanya...Allahuakbar!!!!
Kebetulan aku berada berhampiran tingkap Office...terasa gerun jugak kerana petir sambung menyabung....tak pasal2..mcm ari raya lak....rupanya pak Arab ni lagi jakun dari aku....diaorang..ni siap main bunga api...kat tengah2 ujan...leh camtu...

Satu perkara....aku ni tengah rindu sangat suasana di tempat kelahiran ku...Malaysia...
dan berpandukan suasana yg aku alami sekarang...aku merasa seakan-akan aku ni berada di negara sendiri bila teruja melihat hujan, guruh dan kilat..semoga menjadi pengiktibaran pada diri ku...dan rakan2...

1 comments:

Unknown said...

Salam..

Lama tak update..